ÖĞRETMEN ETİK KURALLARI

12.11.2016 4007

ETİK NEDİR :

Etik kelimesi köken olarak Eski Yunan´a kadar gider  Ahlak, ahlakla ilgili demektir ama aralarında farklar vardır. 
Ahlak ve Etik arasındaki  fark: Etik daha çok ahlak üzerinde konuşur, sorgular, tartışır, düşünür, yargılar, Ahlak yöresel, Etik evrenseldir. Evrensel kabul gören kurallardır.     
        
MEB ETİK KOMİSYONLARI KURULUŞ AMACI : 
5176 Sayılı Kanun ve "Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik" in 29 maddesi  gereği kurulmuştur. Bakanlığımızda ve okullarımızda Etik Kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek, personelin etik davranış ilkeleri konusunda karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak tavsiyelerde ve yönlendirmelerde bulunmak ve etik uygulamaları değerlendirmektir.

 Bu amaç ve ilgili yönetmelik doğrultusunda okulumuz Etik Komisyonu oluşturularak, etik ilkelerimiz belirlenmiştir.


9 HAZİRAN İLK-ORTAOKULU ETİK İLKELERİ


 ÖĞRETMENLER

  • Görev yapılırken ayrımcılık yapmamak, her öğrencinin eşit muamele görme hakkını korumak
  • Görevle ilgili bilgi, beceri ve tutumları eksiksiz kazanmış olmak, sürekli gelişime ve değişime devam etmek
  • Hizmeti zamanında ve kusursuz sunmak,
  • Mesleği daha iyi yapabilmek için sürekli olarak özeleştiri ve değerlendirme yapmak,
  • Hizmette kaliteyi sağlamak,
  • Kişisel yeteneklerini sonuna kadar kullanmak,
  • Takdir yetkisini makul ölçüler içinde kullanmak,
  • Mesleğin yönetim ve tekniklerini sürekli olarak geliştirmek,
  • Öğrencilere, fiziksel ve psikolojik anlamda öğrenme ortamına uygun  bir sınıf ortamı oluşturmak
  • Yapılan hizmetlere karşı sorumlu olmak ve eğitim öğretimle ilgili sorumluluklar almak
  • Her türlü eylemde adil olmak ve öğrenciler arasındaki ilişkilerde de adaleti sağlamak
  • Tüm öğrencilere eşit davranmak ancak özel eğitim gerektiren (görme, işitme, zihin engeli. bulunan) öğrencilerin özür durumlarını dikkate alarak bu ilkeyi duruma uygun düzenlemek
  • Sınıfta düzen ve disiplin sağlayarak, öğrenci sağlını ve güvenliğini tehdit edecek her türlü unsuru ortadan kaldırılmak
  • Öğrenci velilerinin aldığı pahalı hediyeleri kabul etmemek, sınav sonuçlarını objektif değerlendirmek
  • Kendi dini, siyasi ve politik görüş ve düşüncelerimizi öğrencilere empoze etmemek,
  • Öğrencilerin dayak, şiddet, hakaret, isim takma ve belli özelliklerinden dolayı aşağılanma gibi davranışlara maruz kalmasını engellemek
  • Velilere karşı saygılı ve ön yargısız olmak, küçük düşürücü ve suçlayıcı tavırlar içinde olmamak
  • Okulda ve sınıfta zamanı ve diğer kamu malları ile kaynaklarını etkili ve verimli kullanmak, savurganlıktan kaçınmak bu davranışları öğrencilere de benimsetmek
  • Okul yöneticileri olarak öğrenci, veli ve personeli arasında ayrım yapmamak, ödül ve ceza işlemlerinde adil olmak
  • Okul ve toplum arasında sağlıklı ve olumlu bir ilişki kurmak
  • Okuldaki kurallar, inançlar ve yönetici, öğretmen ve öğrencilerin davranışlarına kılavuzluk eden değerler olan kurum kültürünü oluşturmak
  • Okulun belirlemiş olduğu hizmet standartlarına uymak
  • Okuldaki tüm personel görev ve yetkilerini menfaat sağlamak amacıyla kullanmamak
  • Mezun öğrenci ve okuldan ayrılan personel ile iletişimi devam ettirmek
  • Okuldaki gelişme ve değişimleri yetkili makamlara bildirmek
  • Tespit edilmiş olan amaç ve misyona bağlılık göstermek
  • Kanunca belirtilen sürelerde ve değişikliklerde mal bildiriminde bulunmak